Wednesday, August 23, 2006

Afgestudeerd!


Zoals de titel al doet vermoeden is hiermee mijn eerste web-log (blog)gelanceerd. Dit is het eerste berichtje (de eerste post) er van. Het is nu 23 augustus 2006. Twee maand geleden ben ik afgestudeerd, en over vier dagen vertrek ik op reis naar China en Japan. Het is de bedoeling op deze blog wat van mijn belevenissen bij te houden.
Maar laat ik bij het moment van afstuderen beginnen. Mijn eindpraatje was op 29 juni, en het ging over allerlei wiskundige theorie achter het coderen van stereo geluid. Dit is natuurlijk een vrij simpele omschrijving van een project waar ik de afgelopen 10 maanden mee bezig geweest was bij Philips, in Eindhoven. Ik heb daar op de research-afdeling (het vroegere Natlab) gewerkt aan Lineaire Predictie van een stereo geluidssignaal. In het bijzonder aan een coderingstheorie (of liever gezegd een heel klein onderdeel daarvan), die Line Spectral Frequencies heet. Allemaal heel moeilijk natuurlijk.
Anyway, het praatje ging goed, de slides deden het, en het publiek vond het interessant. Hoop ik tenminste. In ieder geval, met dit praatje heb ik zowel mijn eindstage bij Philips, als mijn gehele studie afgesloten. Dit moest gevierd worden natuurlijk: na het praatje hebben we op de Grote Markt uitgebreid geluncht, met de aanwezige familie. Het bier smaakte goed na het praatje.

3 Comments:

Blogger Georg Muntingh said...

He Joost,

Gefeliciteerd man! Ik ben benieuwd naar details van je afstudeerwerk, heb je je scriptie ergens op internet?

Je blog heb ik toegevoegd aan mijn RSS list en ik ben zeer benieuwd naar je belevenissen in Aziƫ.

Georg (en Annett).

2:06 AM  
Anonymous Anonymous said...

even kijken, een weekje verder nu dus het vliegtuigh naar Japan zal dan wel bijn nawerkelijkheid zijn. Doe je ze allemaal de yoroshiku van mij. Heb ook wel even zin om daar te zitten. Je verhalen klinken goed. Nu nog maandje Japan, ben je dan ergens eind December terug of zo? Heel veel plezier de resterende tijd. Ik kijk uit naar verhalen en foto's.

1:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

p.s. geweldige foto's ook. vooral die spoorwegambtenaar is een favoriet van mij.

1:36 AM  

Post a Comment

<< Home